V úradoch sa začína uplatňovať manažérsky prístup, pri ktorom zodpovedný pracovník nečaká na príkazy ale iniciatívne mobilizuje dostupné zdroje pre plnenie programu. S tým súvisí aj hodnotenie kvality služieb podľa štyroch cieľov:
- splnenia zákonom stanovenej úlohy,
- spokojnosti stránok,
- spokojnosti pracovníkov
- hospodárneho využívania zdrojov.
Posilnenie administratívnych a manažérskych kapacít si vyžaduje sústavné a kvalitné celoživotné vzdelávanie.
Vhodným štartom systému celoživotného vzdelávania je tento dlhodobý tréningový kurz:
STREDNÝ MANAŽMENT V SAMOSPRÁVE A VEREJNEJ SPRÁVE
Absolvent tohto kurzu zvládne:
-
Základné manažérske zručnosti
-
Princípy proaktívneho manažmentu
-
Efektívne vedenie ľudí
-
Koordináciu tímovej spolupráce
-
Efektívnu komunikáciu s občanmi
-
Potláčanie korupcie a nepotizmu
-
Marketingový manažment v nevýrobných odvetviach
-
Administratívny manažment
-
Riadenie rozhodovacieho procesu a riešenia problémov
-
Tvorbu projektov a projektový manažment
-
Prehľad o osobných, odborných a sociálnych kompetenciách manažéra